sobota, 15 listopada 2014

Jak pozyskać współpracę ?

W życiu każdego początkującego blogera przychodzi moment kiedy zamarzy o pierwszej współpracy, niektórzy bardzo szybko otrzymują pierwsze propozycje inni czekają na nie miesiącami. Współpraca to coś co bardzo wielu osobom kojarzy się właśnie z blogami pytanie tylko jak uzyskać pierwszą i następną i następną i następną :)  Istnieje kilka sposobów na rozpoczęcie współpracy ale warto pamiętać, że należy zachować też parę dość ważnych czynników : 

- od kiedy blog istnieje ? Moim zdaniem fajnie by było jakby blog istniał tak z pół roku i był stale aktualizowany, wcześniej nie ma co starać się o współpracę bo raczej spotkamy się z odmową. Ale spróbować można kto wie :) 
- ilość wyświetleń i wejść. Tutaj myślę, że 50 tyś wyświetleń i liczba dziennych wejść w granicach 250 - 300 już powinna być przepustką do jakiejś współpracy. Oczywiście dużo też zależy od branży w której piszemy i z której chcemy pozyskać współpracę.
- szata graficzna i ogólny wygląd bloga. Blog powinien być przejrzysty, przemyślany i nie drażnić oka :) Ale to chyba oczywiste :)
- ilość komentarzy. Im więcej tym lepiej, przyszyły reklamodawca ma dowód, że czytelnicy są aktywni i interesują się treścią bloga. 
- kontakt do Ciebie  - umieść w widocznym miejscu swój adres email lub numer telefonu oraz podpis w stylu : "kontakt/współpraca" ta informacja jasno daje do zrozumienia, że jesteś zainteresowany tego typu przedsięwzięciami.



Takie dane warto mieć przygotowane jeśli chcemy gdzieś pozyskiwać współpracę bo o nie zostaniemy zapytani w pierwszej kolejności. Najlepiej zrobić zrzut ekranu ze statystyk jako dowód.

Jak pozyskać współpracę ?

1. Czekamy na propozycję od firm - sposób dla najbardziej cierpliwych. Jeśli na blogu będzie ruch i dużo wyświetleń prędzej czy później zgłoszą się do nas firmy z propozycją współpracy. Tak było w przypadku mojego pierwszego bloga. Po pół roku zaczęły napływać pierwsze propozycje mniej lub bardziej interesujące. 


2. Sami wychodzimy z propozycją - wyszukujemy firmy pod kątem naszego bloga i piszemy do nich wiadomość w której zawieramy dane o których pisałem wyżej o raz ewentualne propozycję współpracy. Kilka przykładów: 
blog kulinarny - wyszukujemy producentów AGD, żywności, serwisów o gotowaniu 
blog z recenzjami książek - wydawnictwa, księgarnie
blog sportowy - producenci sprzętu sportowego, suplementów 

3. Korzystanie z giełdy współpracy. Taką platformą jest ReachBlogger dzięki niej możemy wystawić nasze ogłoszenie współpracy dla przyszłych kontrahentów. Polecam Wam rejestracje na tej stronie na chwilę obecną jest już dość duża baza zleceń. 

Który sposób wybieracie na swoich blogach ?

2 komentarze:

  1. O, nie słyszałam jeszcze o ReachBlogger - kolejna rzecz, której muszę się przyjrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe. Tak samo jak nowy program, który został zaprezentowany :) zapisałem się :)

    OdpowiedzUsuń